Wil je jouw conditie verbeteren? Dan hoef je niet eindeloos op een crosstrainer in de sportschool te staan. Er zijn namelijk heel veel leuke sporten waarmee je je conditie verbetert en waar je ook nog eens veel plezier aan kunt beleven. Je leert een nieuwe vaardigheid, komt in een andere omgeving en leert nieuwe mensen kennen – tenminste, als je dat wil. Probeer eens een van de volgende sporten!

Inline skaten

Met skaten train je niet alleen je uithoudingsvermogen, maar ook je balans en been- en bilspieren. Met een paar goede skates en een lang (glad geasfalteerd) fietspad kom je al een heel eind. Draag altijd bescherming en neem een paar lessen om te leren remmen, sturen en vallen.

Roeien

Roeien is een full body training, waarbij alle spieren aan het werk worden gezet. Je kunt het op een boot doen, samen met een team, of alleen op een apparaat. Met dat laatste kun je eenvoudig beginnen, maar misschien beleef je meer plezier aan trainen in een groepje, of ben je graag buiten (buiten roeien kan ook alleen). In dat geval kun je kijken of je je kunt aansluiten bij een roeivereniging.

Nordic walking

Deze sport wordt door critici gekscherend ‘stokken sjokken’ genoemd. Dit is volkomen onterecht, mits je de juist techniek toepast. Nordic walking vraagt veel van je hart en longen, zoals hardlopen dat doet, maar verlicht de schokbelasting op je gewrichten. Een prima sport voor wanneer hardlopen te intensief is, maar je meer wil dan alleen wandelen.

Bokszaktraining

Met bokszaktraining pak je niet alleen je uithoudingsvermogen aan, maar ook je spieren en coördinatie. Doordat je gebruik maakt van een bokszak is de les laagdrempelig: iedereen kan eraan meedoen. Je leert niet alleen stoten en trappen, maar pakt meestal ook spierversterkende oefeningen mee. Bovendien werkt het goed tegen stress!

Dansen

Met dansen ben je ongemerkt hard aan het werk om je uithoudingsvermogen te trainen: je hartslag gaat omhoog en je longen werken harder, en dat terwijl je je lekker uitleeft met de choreografie. Er zijn ontzettend veel vormen van dansen, maar vast staat dat elke manier helpt om je conditie te trainen. Wist je dat dansen ook goed helpt tegen stress, net als boksen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

dertien + 16 =